بازید اعضای هیئت مدیره انجمن از کارخانه(نامیکاران ، ارسی گیلان ،خزرشید ، پن ساز ، آسا پردیس، پنجره سها، آلتین سازه مکث)

اعضای هیات مدیره انجمن در راستای اهداف ترسیم شده خود نخستین بازدید دوره‌ای از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در سال جاری را از گروه کارخانجات نامی‌کاران با مدیریت مهندس معتضدی که خود ایشان هم رییس هیات مدیره انجمن هستند، آغاز کرد. شرکت نامی‌کاران دارای بیش از 10 سال سابقه فعالیت بوده و یکی از قدیمی‌ترین و پیشتازان تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران محسوب می‌شود که در کارخانه نامی‌کاران در استان قزوین مستقر است. ارزیابی اعضای هیات مدیره انجمن این است که شرکت نامی‌کاران با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات ساخت در و پنجره و تیم فنی و مهندسی با تجربه می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در ایران، به عنوان یک الگو قرار گیرد که این مهم البته مدیون مدیریت قوی نامی‌کاران و تلاش کارکنان آن است. از جمله خدمات قابل توجه در نامی‌کاران می‌توان به امکان لمینیت کردن پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و همچنین قبول سفارشات از دیگر واحدهای تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی اشاره کرد. البته باید اشاره کنم که برابر اعلام مدیریت نامی‌کاران، این واحد صنعتی ابتدا قرار بود اقدام به تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی کند، اما در نهایت به سبب فعالیت دیگر واحدهای تولید پروفیل و همچنین حضور پررنگ پروفیل‌های خارجی در کشور تصمیم نامی‌کاران بر این شد که در زمینه تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی استاندارد و صنعتی با کیفیت برتر در یک رقابت سالم گام بردارد.

بازدید دوم از شرکت ارسی گیلان در شهرستان لاهیجان با مدیریت مهندس سمیع‌زادگان انجام شد که از شناخته‌شده ترین فعالان صنعت ساختمان در شمال ایران محسوب می‌شود که از حدود 6 سال قبل تولید در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی در این واحد صنعتی پیشرفته آغاز شده است. نکته قابل تامل در ارتباط با فعالیت شرکت ارسی گیلان اینکه، هرچند شهرلاهیجان از بافت فرهنگی بالایی برخوردار است و از جمله شهرهای با سابقه صنعتی ایران محسوب می‌شود، اما متاسفانه باید بگویم که چندان که شایسته است حمایت مناسب و مساعدت‌های لازم از این گروه صنعتی توسط مسوولان استانی صورت نمی‌گیرد و در استان گیلان کارگاه‌های زیرپله‌ای تولید در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی فاقد استانداردهای لازم چشمگیر است و می‌شود گفت از معدود واحدهای صنعتی در استان‌های گیلان و مازندران است که اقدام به تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با استاندارد بالا و کیفیت برتر می‌کند. اعضای انجمن از مسوولان استان گیلان و دیگر نهادهای نظارتی و حمایتی انتظار دارند که حمایت جدی‌تر و عملی‌تری از شرکت ارسی‌گیلان و دیگر شرکت‌های فعال در زمینه تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در این استان داشته باشند و اجازه ندهند فعالیت کارگاه‌های زیرپله‌ای به اعتبار صنعت تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در این استان ضربه بزند. البته نکته قابل تحسین در شرکت ارسی گیلان این است که مدیریت مجموعه، اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای راه‌اندازی خطوط تولید شیشه‌های دوجداره استاندارد و صنعتی در این استان کرده که برآوردها نشان می‌دهد می‌توان محصولات تولید شده در شرکت ارسی‌گیلان را به دیگر استان‌های همجوار نظیر استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و اردبیل و حتی تهران صادر کند، مشروط به اینکه مسوولان حمایت‌های لازم را از گروه صنعتی ارسی‌گیلان داشته باشند.
شرکت خزرشید یکی دیگر از واحدهای مورد بازدید انجمن بود شرکت صنعتی خزرشید با مدیریت مهندس حسینی هاشمی یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدی در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در استان مازندران در شهرک سلمان‌شهر است که از ظرفیت تولید 300 یونیت در و پنجره در هر شیفت کاری برخورد است. این واحد صنعتی دارای چهار خط تولید در و پنجره است که از یک نوع پروفیل مطرح داخلی و یک نوع پروفیل آلمانی استفاده می‌کند و از جمله مزیت‌های شرکت خزرشید می‌توان به امکان طراحی و خم پروفیل‌های مختلف اشاره کرد که یک پتانسیل بسیار فوق‌العاده در غرب استان مازندران محسوب می‌شود. افزون بر اینها، شرکت خزرشید در سال‌های اخیر فعالیت بسیار مناسب تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود و فرهنگ‌سازی استفاده از در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی با تنوع بالای بازشوها انجام داده و هم اکنون به گفته مدیریت این مجموعه موفق، در استان‌های دیگر از جمله تهران، بندرعباس و کیش و دیگر استان‌های همجوار مازندران فعالیت دارد و نکته مثبت در این گروه صنعتی، انرژی دوستان خزرشید به رونق کسب و کار در صنعت تولید در و پنجره‌های دوجداره به دلیل تغییر نگرش فعالان صنعت ساختمان و مردم به ساخت و سازهای صنعتی و استاندارد است که به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان نهایی به این سطح از بینش رسیده‌اند که در و پنجره‌های باکیفیت و استاندارد را مطالبه می‌کنند.
دور دوم یا تور دوم بازدید اعضای هیات مدیره انجمن در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ایران از شرکت پن‌ساز با مدیریت آقای جلالی پور اغاز شد.

بگذارید صادقانه ارزیابی خود و دیگر اعضای هیات مدیره را از شرکت پنجره‌ساز صنعت یا همان پن‌ساز بگویم. این شرکت در سال 1380 به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در خیابان اتحاد در شرق تهران آغاز کرد و هم اکنون از 2 برند شناخته شده پروفیل آلمانی و یک پروفیل معتبر ایرانی برای تولید در و پنجره استفاده می‌شود و تلاش مجموعه پن‌ساز در جریان بازدید اعضای هیات مدیره انجمن این بود تا برخی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های پن‌ساز در سال‌های اخیر با هدف انتقال تجربه‌ها و دستاوردها به دیگر واحدهای تولیدی در و پنجره ایران مورد ارزیابی قرار گیرد. از جمله این نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها می‌تواند به ساخت ماشین آماده‌سازی و ایجاد سوراخ نصب روی پروفیل‌ها توسط تیم فنی و مهندسی پن‌ساز با مدیریت فرهاد جلالی‌پور، ایجاد خط تولید و پاشش مستقیم رنگ، سیستم پانچ قفل و یراق ، ساخت و تولید دستگاه خم پروفیل 100 درصدی تولید داخل با الگو گرفتن از الگوی آلمانی در شرکت پن‌ساز اشاره کرد. از دیگر ابتکاران پن‌ساز می‌تواند به امکان استفاده از یراق‌آلات ... برای بازشوهای ویترینی استفاده کرد که یکی از نمادهای تجربه و تلاش تیم فنی و مهندسی پن‌ساز محسوب می‌شود و این‌ها تنها بخشی از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های انحصاری پن‌ساز محسوب می‌شود و این آمادگی وجود دارد که تجربه‌های ناشی از 13 سال تلاش مستمر و موثر در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در اختیار دیگر تولیدکنندگان محترم قرار گیرد، به ویژه اینکه طراحی اختصاصی پروفیل‌های گالوانیزه در شرکت پن‌ساز با استفاده از دستگاه ... هم به نتیجه مطلوبی رسیده است.

بازدید اعضای هیات مدیره انجمن در و پنجره از شرکت آسا پردیس با مدیریت مهندس کرامتی در منطقه کمرد در شرق تهران بود که این شرکت در حال حاضر با دو نوع پروفیل آلمانی و یک پروفیل دارای برند ایرانی فعالیت می‌کند. نکته حایز اهمیت در این شرکت، ابتکار و خلاقیت در برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزاری اختصاصی است که وضعیت انبار و حسابداری آن را رصد و به روزرسانی می‌کند و 100 درصد کار این نرم‌افزار توسط تیم فنی و مهندسی آساپردیس انجاام شده به نحوی که به نگرانی‌ها درباره موجودی انبار و شارژ آن پایان می‌دهد. شرکت آساپردیس هم یکی از شرکت‌های خوش‌آتیه صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران محسوب می‌شود به ویژه اینکه در حال حاضر یک کارگاه دیگری در این مجموعه راه‌اندازی و فعالیت می‌کند که در آن اقدام به تولید توری‌های خاص ویژه در و پنجره‌های آلومینیوم و یوپی‌وی‌سی می‌شود.

بازدید خط تولید پنجره سها: واقعیت این است که تجربه و نظم مدیریتی آقای مهندس عزیزی در مقام مدیریت شرکت پنجره سها بهترین ملاک برای موفقیت این شرکت محسوب می‌شود. پنجره سها شرکتی است که خط تولید در و پنجره آن در منطقه‌ صنعتی کمرد در شرق تهران قرار دارد و در حال حاضر با ظرفیت مناسبی اقدام به تولید در و پنجره با پروفیل‌های دارای سطح استاندارد جهانی ایرانی و ترکیه‌ای می‌کند و آنچه از نظر اعضای بازدیدکننده از شرکت شرکت پنجره سها، قابل تامل بود، نظم و ترتیب حاکم بر مجموعه پنجره سها است به ویژه اینکه تمامی تلاش همکاران در شرکت سهاپنجره، بر روی تولید استانداردترین و باکیفیت‌ترین در و پنجره‌ها در عین کمیت بالای تولید است، نکته قابل تحسین دیگر در سها پنجره، طراحی نرم‌افزار مورد نیاز جهت تولید و ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی است که حتی قابلیت عرضه به بازار را هم دارد و پاسخگوی نیاز کارگاه‌های کوچک و متوسط خواهد بود. شرکت سها پنجره در سال‌های اخیر در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های دارای پنجره‌های قدیمی و تک‌جداره آهنی و آلومینیوم، ابتکار جالبی برای تعویض پنجره‌ها با پنجره‌های یوپی‌وی‌سی کرده که به نظر این رویکرد قابل تحسین است، به ویژه اینکه در تمامی فعالیت‌های سها پنجره، حفظ و تقویت مزایای در و پنجره‌ها از حیث کاهش مصرف انرژی و کاهش میزان آلاینده‌های صوتی و هوا می باشد.

بازدید دیگرشرکت آلتین سازه مکث با مدیریت مهندس حمید بخشی فعالیت می‌کند که پیش از آن سابقه قابل توجهی ‌در زمینه نصب در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی داشته و از تکنسین‌های باسابقه درخشان در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران محسوب می‌شود و پس از تلاش 10 ساله موفق به راه‌اندازی یکی از قوی‌ترین مجموعه‌ها شده است و در حال حاضر در آلتین سازه مکث، از دو پروفیل دارای برند معتبر ایرانی و یک نوع پروفیل آلمانی برای تولید در و پنجره‌ها استفاده می‌شود. تمرکز اصلی فعالیت این شرکت در استان تهران و شرق مازندران است و با حدود 80 درصد ظرفیت فعالیت دارد و قابلیت تامین در و پنجره‌های پروژه‌های بزرگ ساختمانی را دارد. اما از منظر تخصصی آنچه در شرکت آلتین سازه مکث قابل توجه بود، طراحی یک نرم‌افزار مشترک مدیریت انبار و ساخت در و پنجره بود که نشان از نگاه فنی و تخصصی این شرکت به تولید استاندارد و نصب با کیفیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی دارد که قابل تحسین است.

و در آخر:

تلاش هیات مدیره این است که در هر ماه دستکم دو تور بازدید داشته باشیم که در هر تور بتوانیم از چند واحد بازدید کنیم چرا که درخواست برای بازدید زیاد است، اما به سختی آن می‌ارزد چرا که رد و بدل شدن اطلاعات و تجربه‌ها نه تنها رقابت ناسالم را به دوستی در تولید و تجارت تبدیل می‌کند بلکه با اطلاع‌رسانی شفاف می‌توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همدیگر استفاده کرد و نیازی به موازی‌کاری و صرف هزینه‌های بیشتر نخواهد بود. البته نگرانی اصلی تولیدکنندگان عضو انجمن در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران این است که با کاهش و نوسان شدید در بازار مسکن و افت ساخت و ساز و تلاش سازندگان برای پایین‌آورن قیمت در و پنجره‌های مورد نیاز خود، بازار به سمت تولیدات زیرپله‌ای و غیراستاندارد سوق پیدا کند که حمایت دولت و دستگاه‌های نظارتی را طلب می‌کند و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.